REGULAMIN ORGANIZACYJNY ZAKŁADU „ODNOVA DLA CIEBIE”
§1
- Zakład działa pod nazwą „ODNOVA DLA CIEBIE”.
- Podmiotem prowadzącym zakład jest Mirosława Bożena Spaleniak-Jurkowska Dla Ciebie, z siedzibą w Kartuzach, kod 83-324 ul. Bielińskiego 56, NIP 5861261957, REGON 191150139.
§2
- Podmiot prowadzący zakład pełni funkcję kierownika zakładu, chyba że powierzy tę funkcję innej osobie.
- Kierownik zakładu:
- zapewnia realizowanie celów zakładu,
- kieruje bieżącą działalności zakładu,
- reprezentuje zakład na zewnątrz w granicach udzielonego pełnomocnictwa,
- jest przełożonym zatrudnionych pracowników,
- nadzoruje czynności wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego,
- wykonuje inne obowiązki, wynikające z przepisów odrębnych oraz poleceń osób prowadzących zakład.
- Kierownik zakładu ponosi odpowiedzialność za działanie zakładu, w szczególności za:
- realizację celów i zadań, uprawnień i obowiązków zakładu,
- gospodarowanie przydzielonym mieniem, środkami finansowymi i zatrudnieniem,
- efekty ekonomiczno-finansowe wynikające z działalności zakładu,
- zabezpieczenie i ochronę informacji niejawnych, tajemnicy służbowej, tajemnicy przedsiębiorstwa oraz danych osobowych, zawartych w dokumentach oraz w posiadanych i eksploatowanych przez zakład bazach danych i systemach, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prawidłowe wykonywanie zadań, uprawnień i obowiązków osób zatrudnionych w zakładzie,
- decyzje wynikające z pełnionej funkcji.
§3
- Celem działania zakładu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych, w szczególności psychologicznych, rehabilitacyjnych oraz promocja zdrowia i prowadzenie badań naukowych.
- Do zakresu działania zakładu należy:
- organizowanie i udzielanie świadczeń fizjoterapeutycznych i rehabilitacyjnych,
- organizowanie i udzielanie świadczeń psychologicznych,
- organizowanie i udzielanie świadczeń psychologicznych dla dzieci i młodzieży,
- organizowanie i udzielanie porad dietetycznych,
- organizowanie i udzielanie konsultacji lekarza o specjalności rehabilitacja lub innej specjalności związanej z zakresem udzielanych świadczeń,
- realizowanie zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielanymi świadczeniami i promocją zdrowia,
- realizowanie zadań z zakresu promocji zdrowia,
- podejmowanie innych działań leczniczych, wynikających zprocesu leczenia lub przepisów odrębnych,
- uczestniczenie w przygotowywaniu osób do wykonywania zawodu medycznego i kształceniu osób wykonujących zawód medyczny,
- organizowanie i udzielanie świadczeń pozaleczniczych.
- Kierownik zakładu formułuje i publikuje wykaz świadczeń realizowanych przez zakład. Publikacja zakładu następuję na stronie internetowej zakładu oraz w siedzibie zakładu.
- Zakład wykonuje zadania z zakresu promowania zdrowego stylu życia i prowadzenie edukacji prozdrowotnej
- Zakład udziela świadczeń w formie ambulatoryjnej.
- Zakład udziela świadczeń w siedzibie zakładu w Kartuzach, kod 83-300, ul. Bielińskiego nr 6 lokal 2, zwanej dalej lokalem.
§4
- Zakład udziela świadczeń osobom pełnoletnim.
- Zakład może udzielać świadczeń osobom małoletnim w przypadku:
- braku przeciwskazania do udzielenia świadczenia osobie małoletniej,
- gdy osoba małoletnia korzysta ze świadczenia pod opieką opiekuna prawnego.
§5
- Warunki i ograniczenia w zakresie udzielania świadczeń wynikają z warunków techniczno-eksploatacyjnych urządzeń służących do udzielenia świadczeń.
- Zakład informuje klientów o warunkach i ograniczeniach w zakresie udzielania świadczeń, w szczególności poprzez udostępnienie tych warunków i ograniczeń na tablicach informacyjnych zakładu.
- Klient korzystający ze świadczenia jest obowiązanych poinformować recepcję oraz osobę udzielającą świadczenia o ograniczeniach zdrowotnych lub innych ograniczeniach mających wpływ na prawidłowość udzielanego świadczenia.
- Klient jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wskazaniach lub przeciwwskazaniach do korzystania ze świadczenia, odrębnie dla każdego świadczenia. Wzory oświadczeń określa:
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania ze świadczenia w urządzeniu kriokomora / kriosauna – załącznik nr 1,
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania ze świadczenia w komorze hiperbarycznej – załącznik nr 2,
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania ze świadczenia w urządzeniu do suchych kąpieli w CO2 – załącznik nr 3,
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania ze świadczenia w urządzeniu do kąpieli ozonowej (O3) – załącznik nr 4,
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania ze świadczenia w saunie infrared – załącznik nr 5,
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania ze świadczenia w saunie solnej – załącznik nr 6,
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania z masażu – załącznik nr 7.
- oświadczenie o przeciwskazaniach i warunkach korzystania z drenażu limfatycznego – załącznik nr 8
- W przypadku, gdy ze świadczenia korzysta osoba małoletnia, oświadczenie w jej imieniu składa opiekun prawny.
- Klient powinien przedstawić skierowanie lekarskie do udzielenia świadczeń:
- fizjoterapeutycznych w zakresie wspomagania zimnem,
- fizjoterapeutycznych w zakresie wspomagania falami.
- W przypadku, gdy klient nie przedstawi skierowania lekarskiego, zakład może udzielić świadczenia pod warunkiem, że klient złoży oświadczenie o zwolnieniu zakładu z odpowiedzialności cywilnej w związku z udzielonym świadczeniem. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9.
- Zakład nie ponosi odpowiedzialności za skutki udzielonego świadczenia w przypadku, gdy klient nie ujawni indywidualnych ograniczeń mających wpływ na prawidłowość i bezpieczeństwo udzielanego świadczenia.
§6
- Zakład prowadzi dokumentację w formie elektronicznej.
- Zakład prowadzi dokumentację w formie papierowej, w szczególności obejmującej:
- oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na udzielenia świadczenia w warunkach określonych przez zakład,
- oświadczenia o wskazaniach lub przeciwwskazaniach do korzystania ze świadczenia, odrębnie dla każdego świadczenia,
- skierowania lekarskie do udzielenia świadczeń,
- skargi i wnioski składane w formie pisemnej,
- inne dokumenty, kierowane do zakładu w formie pisemnej,
- drugie egzemplarze dokumentów kierowanych do adresatów przez zakład w formie pisemnej.
- Dokumentacja prowadzona przez zakład ma charakter poufny.
- Zakład zapewnia ochronę informacji, w tym danych osobowych, zawartych w dokumentacji zakładu zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Zasady ochrony danych osobowych określa Polityka bezpieczeństwa (ochrony) danych osobowych w ODNOVA DLA CIEBIE.
- Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy zdnia 6 listopada 2008 r. oprawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta określa cennik świadczeń udzielanych przez ODNOVA DLA CIEBIE.
§7
- Tworzy się komórki organizacyjne do realizacji poszczególnych świadczeń
- poradnia psychologiczna dla dorosłych, do zadań której należy
- diagnozy, konsultacje, terapie psychologiczne dla dorosłych,
- poradnia psychologiczna dla dzieci i młodzieży, do zadań której należy:
- diagnozy, konsultacje, terapie psychologiczne dla dzieci i młodzieży,
- poradnia fizjoterapii, do zadań której należy:
- masaże lecznicze,
- drenaż limfatyczny,
- ćwiczenia fizyczne,
- terapia zimnem,
- terapia ciepłem,
- terapia gazem i ciśnieniem,
- terapia falami,
- kinezyterapia,
- kinesiotaping.
- recepcja, w ramach której funkcjonuje:
- stanowisko do spraw obsługi klienta,
- stanowisko do spraw promocji zdrowia.
- Do zakresu działania osoby zatrudnionej do wykonywania pracy w poradni należy wykonywanie zadań, uprawnień i obowiązków określonych w niniejszym regulaminie oraz w zawartej umowie.
- Osobie zatrudnionej w zakładzie można powierzyć zakresy działania kilku poradni.
§8
- Zakład udziela świadczeń odpłatnie.
- Wysokość opłat za udzielane świadczenia określa cennik świadczeń udzielanych przez ODNOVA DLA CIEBIE.
- Osoba korzystająca ze świadczenia wnosi opłatę w pełnej wysokości przed udzieleniem świadczenia.
- Opłaty wnosi się na rachunek bankowy zakładu lub w recepcji.
- Opłaty wnoszone są w formie bezgotówkowej lub gotówkowej.
- Na wniosek osoby wnoszącej opłatę, zakład wydaje rachunek/fakturę
§9
- Zakład udziela świadczeń według kolejności zamówień.
- Recepcja prowadzi rejestr zamówień na świadczenia i informuje o dostępności świadczeń.
- Rejestr zamówień ma charakter poufny.
§10
- Do podstawowych praw i obowiązków klienta, należy w szczególności:
- obowiązek wykonywania poleceń wydanych przez osoby kierujące zakładem lub posiadające odpowiednie upoważnienia,
- obowiązek wykonywania poleceń osoby realizującej świadczenie, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego udzielenia świadczenia,
- prawo do informacji o zakresie i zasadach udzielania świadczeń przez zakład,
- prawo do informacji o prawach i obowiązkach klienta,
- prawo do korzystania z opłaconego świadczenia,
- prawo do składania skarg i wniosków dotyczących działalności zakładu,
- Zakład może odmówić udzielenia świadczenia w przypadku:
- ujawnienia informacji mających wpływ na prawidłowe udzielenie świadczenia,
- zachowania klienta, które stwarza zagrożenie lub narusza godność albo jest nieakceptowalne ze względu na zasady współżycia społecznego, wobec personelu zakładu lub innych klientów,
- stanu klienta wskazującego na użycie alkoholu lub narkotyków albo innego środka o podobnym działaniu,
- gdy klient nie wniósł opłaty.
- Zabraniania się dokonywania wszelkich czynności seksualnych na terenie zakładu i w jego urządzeniach. Osoba, która dokona czynności seksualnej na terenie zakładu ponosi całkowite koszty dezynfekcji wszystkich pomieszczeń i urządzeń zakładu oraz pokrywa straty, w szczególności z utraconych przychodów, spowodowane wyłączeniem zakładu z eksploatacji, za cały okres wyłączenia.
- W przypadku określonym w ust. 2 pkt 1-3 oraz ust. 3, klientowi nie przysługuje zwrot wniesionej opłaty.
- Klient, któremu zakład odmówił udzielenia świadczenia może złożyć skargę do podmiotu prowadzącego zakład w formie pisemnej tradycyjnej lub elektronicznej.
- Klient może zrezygnować z zarezerwowanego świadczenia w okresie do dnia poprzedzającego dzień udzielenia świadczenia. w tym przypadku klientowi przysługuje zwrot wniesionej opłaty.
- W przypadku rezygnacji z udzielenia świadczenia w dniu udzielenia świadczenia, klientowi nie przysługuje zwrot wniesionej opłaty.
- W przypadku niezłożenia rezygnacji ze świadczenia iniekorzystania ze świadczenia, klientowi nie przysługuje zwrot wniesionej opłaty.
- Klientowi przysługuje zwrot wniesionej opłaty w przypadku odmowy udzielenia opłaconego świadczenia z przyczyn leżących po stronie zakładu.
§11
- Regulamin podlega opublikowaniu na stronie WWW.
- Regulamin pozostaje do wglądu w recepcji.
- Regulamin obowiązuje od dnia 30.05.2023.
- Regulamin został wydany na podstawie art. 24 ustawy o działalności leczniczej (tj. z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 633, ze zm)